5 Dingen die je moet weten over het DASH Dieet Plan

dash dieet plan


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

5 Dingen die je moet weten over het DASH Dieet Plan

Meest gezonde dieet : Het Dash Dieet Plan

dash dieet gezond voor het hartHet Dash Dieet Plan is het nummer 1 dieet in Amerika, volgens de U.S. New and World Report’s Best Diets.

Beter dan het weight watchers en ornish dieet. Het Dash Dieet Plan, (Dietary Approaches to Stop Hypertension) nam de eerste plaats in voor gezonde voeding en was ook het beste dieet voor diabetes patiënten.

Maar als het Dash Dieet Plan één van de beste manieren is om gewicht te verliezen, waarom hebben zo weinig mensen daar dan van gehoord? Wat doet het Dash Dieet Plan? Wat is het addertje?

U vindt alle antwoorden en meer over dit nieuwe gezondheidsplan. Van hoe je van start kunt gaan, welke stappen je moet ondernemen, hoe je de gezonde levensstijl moet beginnen hanteren. Hier zijn 5 zaken die mensen moeten weten over het DASH Dieet Plan.

1. De basis van het Dash Dieet Plan

bloeddruk verlagen dash dieetHet Dash Dieet Plan begon echter als een methode om de bloeddruk te verlagen. Mensen werden aangeraden om meer fruit en groenten te eten. Terug te schroeven van vetten en vet vlees. En voeding die de bloeddruk tracht te verlagen in te gaan roepen in je dieet.

Door het dieet zodanig te ontwikkelen dat er een tekort aan calorieën ontstaat kan het DASH Dieet Plan dus ook gebruikt worden als een methode om gewicht te verliezen. Het kwam al heel snel op nummer 1 te staan in de Verenigde Staten.

Het dieet zorgt ervoor dat je veel fruit en groenten gaat eten, en is goed vertegenwoordigd aan producten die weinig vet bevatten, alsook producten die veel onverzadigde vetzuren bevatten. Waaronder volkoren producten, vis, gevogelte, noten, zaden. Er wordt de nadruk gelegd op het eten van minder rood vlees, snoep en andere zoetigheid en zout.

Ook Interessant:  De 9 Beste Bronnen Van Magnesium Voeding!

Als toevoeging op deze voedingsmiddelen moeten mensen die het Dash Dieet Plan volgen ook voeding nuttigen die bij vele mensen te weinig genuttigd wordt. Zoals vezels, calcium enzovoort.

Het volledig lijstje bevat vezels voor de gezonde spijsvertering, kalium voor de bloeddruk te verlagen, calcium voor sterke botten, bloedvaten en spieren, vitamine B12 voor het cel metabolisme en als laatste vitamine D om de opname van calcium te optimaliseren en fosfaten in ons lichaam.

Terwijl het Dash Dieet Plan geen bewegingsplan bevat, raadt men toch aan om meer te gaan bewegen. Omdat zowel voor het vermageren als voor het verlagen van de bloeddruk een actieve levensstijl belangrijk is.

2. Makkelijk om te starten met het DASH Dieet Plan

Het Dash Dieet Plan-boek is een heel makkelijk boek om te begrijpen. Het Dash Dieet Plan is zinvol, gezond en effectief. Dat zijn de meningen van de mensen die deelnemen aan het Dash Dieet Plan of het Dash Dieet Plan hebben uitgetest.

3. Niet altijd makkelijk om vol te houden

gezonde voeding voor het hartHet moeilijke aan een dieet dat effectief is en gezond is dat het soms moeilijk is om de mensen hun levensstijl te veranderen. En dan vooral de manier waarop ze eten en ook vooral wat ze eten. Het is veel makkelijker gezegd om gezond te beginnen eten, dan gedaan. Hoeveel mensen willen voor de zomer niet enkele kilo’s verliezen om er strakker uit te zien tijdens de zomermaanden? En hoeveel procent van die mensen slaagt effectief in hun opzet?

Echter gebruikt het DASH Dieet Plan geen punten systeem zoals het weight watchers programma. Het verlangt toch een zekere routine van hun deelnemers die niet altijd makkelijk op te leggen is, zeker in het begin niet. Het vraagt enige moeite om aan deze gezonde levensstijl aan te passen. Zeker als je vaak gewend bent van koekjes, frisdranken en fastfood te eten.

Ook Interessant:  Granaatappel Potentie Verhogend En Vruchtbaar Sperma

Alles wordt ook klaargemaakt met verse ingrediënten. Er worden geen reeds klaargemaakt diepvriesmaaltijden in het Dash Dieet Plan vermeld. Die zijn zeker uit den boze omwille van de enorm hoge zoutgehaltes in deze maaltijden.

Wanneer je allemaal verse voedingsproducten aankoopt kan dat ook wel gaan doorwegen in het budget. Er moet dus niet alleen rekening gehouden worden met het aantal calorieën van een voedingsproduct. Er moet ook gekeken worden naar prijs.



Deel dit artikel met je vrienden:

Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

4. Het Dash Dieet Plan is makkelijk om uit te breiden

Het is misschien niet makkelijk om eraan gewend te raken. Het is wel zeer makkelijk om het uit te breiden. Er is altijd een enorme variatie aan mogelijkheden in het Dash Dieet Plan. Het kan door vegetariërs, veganisten, kosjer, halalvolgers gebruikt worden.

5. Het is in de eerste plaats een gezond dieet, en geen gewicht verlies dieet

Het Dash Dieet Plan is zonder twijfel het gezondste dieet, momenteel op de markt. Het is echter ontwikkelt om de bloeddruk te laten dalen. Daarbovenop doet het ook de cholesterol dalen. Mede dankzij deze positieve effecten voor de gezondheid, en het feit dat er weinig zout en verse producten als fruit en groenten gebruikt worden, gaat iedereen met overgewicht gaan vermageren. Echter is de bedoeling van het dieet, gezondheid.

Er is een mogelijkheid om het dieet te volgen aan 2.000 Kcal, aan 1.800 Kcal en er is een dieet van 1.500 Kcal. Zoals eerder vermeld is het makkelijk om uit te breiden, dus er is verder nog een enorme variatie mogelijk. Het spreekt voor zich dat de effect op het gewichtsverlies groter zullen zijn bij een dieet van 1.500 Kcal dan bij een dieet van 2.000 Kcal. Echter wordt het dan weer moeilijker vol te houden doordat je elke dag 1/4 tekort hebt aan voedingsstoffen. Bij het hebben van een actieve levensstijl wordt dit dieet, 1.500Kcal per dag, afgeraden. Er wordt beter geopteerd voor een dieet van 1.800Kcal per dag. Het vermageren zal trager verlopen, maar zal stabiel en blijvend zijn. Zonder jojo effect!

Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 18, 2016 om 8:12 pm
Laatste update: maart 9th, 2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code