8 Manieren voor een betere bloedcirculatie

betere bloedcirculatie


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

8 Manieren voor een betere bloedcirculatie

We hebben tegenwoordig de slechte gewoonte van uren te zitten. Al dan niet op het werk of thuis. Dankzij deze lange uren neerzitten kan dat leiden tot een slechte bloedcirculatie. In het ergste geval kunnen de voeten en enkels zelfs opzwellen.

Daar kunnen een aantal factoren een rol in spelen. Eén daarvan is overgewicht. Dus dat is duidelijk de eerste manier om de bloedcirculatie te verbeteren, afvallen. Probeer op je ideaal gewicht te komen door een gezond dieet en af en toe te bewegen.

Natuurlijk zijn het niet alleen mensen met overgewicht die kunnen last hebben van een slechte bloedcirculatie. Magere mensen die niet zozeer in vorm zijn kunnen ook een slechte bloedcirculatie hebben. Wanneer je urenlang neerzit en bijna niet beweegt zal dat zeer negatieve gevolgen hebben op de bloedcirculatie.

Het is niet aangeraden om urenlang in dezelfde positie te blijven.

Hier zijn 8 manieren die je kan doen tijdens het werk of thuis om een betere bloedcirculatie te krijgen.

Ga wandelen

Ga elke dag enkele minuten wandelen met je hond of partner. Niet alleen de frisse lucht doet je goed, het doet je bloed ook pompen!

Ontspan

Wanneer je altijd onder stress staat kan je merken dat je voeten gezwollen zijn. Probeer ademhalingsoefeningen. Ademhalingsoefeningen kan je altijd en overal doen. Je hebt er niks anders voor nodig dan je eigen lichaam. Je kan ook dagelijks 10 tot 15 minuten mediteren of luisteren naar ontspannende muziek wanneer je de tijd hebt.

Neem de trappen

Wanneer je in een appartement woont op de zevende verdieping of wanneer je kantoor zich enkele verdiepingen boven het gelijkvloers bevindt, tracht de trap te nemen in plaats van de lift. Het nemen van de trap is niet alleen een goeie oefening, het helpt je de benen, enkels en voeten te strekken. Het laat je bloed ook vloeien naar je voeten, tot aan de tenen.

Neem een beetje zwarte molasse

Zwarte molasse is rijk aan ijzer en andere mineralen. Dat helpt je lichaam genoeg rode bloedcellen produceren en ondersteunt je immuunsysteem. Dat is waarom het soms wordt aangeraden voor vrouwen die te kampen hebben met menstruatie krampen.

Sla het pikante eten niet over

Wanneer je last hebt van je maag bij het eten van pikante voeding zal dat natuurlijk wel moeilijk worden. Maar pikante voeding is in staat om vet en cholesterol op te lossen en te verwijderen uit je bloedbaan. Het maakt je bloed ook dunner.

De capsaicine in pepers helpen tegen ontstekingen. En omdat pikante voeding rijk is aan vitamine A en C, verhogen ze ook de temperatuur van het lichaam, waardoor je een sterkere bloedcirculatie krijgt en het bloed komt waar het moet komen.

Gember

Gember is gelijk aan pikante pepers. Het geeft je bloedcirculatie een boost. Het heeft ook een anti ontstekingswerking en doet je voeten en handen meteen warmer worden.

Stretch

Wanneer je stretcht geef je meteen de bloedcirculatie een duwtje in de rug. Het bloed stroomt naar de laagste en naar de hoogste plekken in het lichaam.

Stop met roken

Het is zeker niet makkelijk wanneer je een verstokte roker bent om te stoppen met roken. Toch wil je de bloedvaten schoon houden. Met roken vernauw je ze nu eenmaal.



Deel dit artikel met je vrienden:

Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 15, 2016 om 9:20 pm
Laatste update: juli 18th, 2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code