Dagelijkse activiteiten die je helpen extra calorieën verbranden

calorieen verbranden dagelijkse activiteiten

Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Dagelijkse activiteiten die je helpen extra calorieën verbranden

Wanneer dagelijks bewegen en extra calorieën verbranden almaar moeilijker wordt

We weten allemaal dat bewegen belangrijk is. Niet alleen voor de fysieke en mentale gezondheid. Maar ook voor een lang en vitaal leven. We weten hoeveel calorieën per dag we moeten verbranden. Toch zijn er altijd momenten waar het leven, de job, familiale verplichtingen, in de weg kunnen staan van de dagelijkse dosis beweging. En dat maakt in vorm blijven natuurlijk een stuk minder eenvoudig. Toch zijn er een aantal dagelijkse activiteiten, mits correct uitgevoerd, waarmee je zult ruim 200 calorieën verbranden. Hieronder vind je een lijst met de activiteiten. De berekening is gebaseerd op een lichaamsgewicht van 70 kg. Weeg je minder dan zal je een langere tijd de activiteit moeten uitvoeren om hetzelfde aantal caloriën te verbranden. Weeg je meer, dan verbrand je meer caloriën in de aangegeven tijd. Heb je van nature een trage vetverbranding? Dan zijn er bij elke mogelijkheid nog een aantal extra manieren die je kunt toepassen om dat ietsje meer vet te verbranden.

Boodschappen doen en calorieën verbranden

Als je bent zoals de meeste mensen. Dan ga je meestal eenmaal per week naar de supermarkt. Wanneer je probeert te wachten tot je een redelijk boodschappenlijstje hebt, dan kun je wel tot één uur doorbrengen in de supermarkt. Je zal gemiddeld 260 calorieën verbranden. Wanneer je echter nog meer calorieën wilt verbranden, dan kun je beginnen met de zwaarste boodschappen eerst te nemen. Wanneer je dan de zwaardere kar voortduwt in de winkel om de rest van je boodschappen uit te zoeken, zal je gemiddeld calorieverbruik dus een stuk hoger liggen. Tracht goed door de knieën te gaan wanneer je producten neemt die laag bij de grond staan. En probeer ervoor te zorgen dat je lichaam meebeweegt wanneer je de producten neemt en in de kar legt. Zorg er ook voor dat je terwijl het ganse bezoek in de supermarkt door de neus blijft ademen.

Ook Interessant:  Platte buik krijgen en jezelf beter voelen

Was de kinderen in bad of geef hen eten.

Wanneer je geen kinderen hebt kan je dat dan doen met je vriendin bijvoorbeeld. Het lijkt een minder leuke activiteit, maar daardoor kan je tot 260 caloriën verbranden, lijkt het toch leuk meegenomen als extraatje. Zorg er in alle geval voor dat je comfortabele schoenen draagt en je telkens je hele lichaam gebruikt. Tracht de buikspieren samen te trekken, de heupen mee te bewegen wanneer je draait en de spieren in de benen geregeld op te spannen en gebruiken.

Spelen met de kinderen en enorm veel calorieën verbranden

Spelen met je kinderen, of neefjes en nichtjes kan zeer leuk worden. Het geeft jou en je kinderen een leuk en ontspannen gevoel. Maar wat nog leuker is, dat je gemiddeld 300 calorieën per uur gaat verbranden door deze activiteit. Zorg er dan wel voor dat je elke keer de buikspieren gebruikt om je rug stevig te houden en dat je de heupen en de schouders mee beweegt wanneer je het lichaam draait.

Het huis of appartement opruimen

Door deze hatelijke activiteit ga je 330 calorieën verbranden per uur. Om het gemiddeld calorieverbruik te verhogen kan je enkele minuten heel intensief reinigen. Door bijvoorbeeld rondjes te maken met de dweil, door de knieën te gaan om in de hoeken te kuisen. Vertikale of horizontale lijnen trekken en dan lijn per lijn afwerken aan een relatief hoog tempo en daarna uitrusten door een iets matiger tempo aan te nemen. Heel snel met een doekje afstoffen is een andere manier om meer calorieën te verbranden tijdens het schoonmaken. Blijven door de neus ademen en zorgen dat je het ganse lichaam gebruikt in de bewegingen die je doet, zonder te overdrijven.

Een extra wandeling, meer calorieën verbranden

Je zou verbaasd zijn hoeveel calorieën je gaat verbranden wanneer je aan het wandelen bent. Een extra wandeling is heel makkelijk in te brengen in je dagelijkse activiteiten. Je kan de wagen een beetje verder parkeren bijvoorbeeld. Zorg dat je de hele voet gebruikt om te wandelen, van hiel tot teen en draag comfortabele schoenen. Neem lange, diepe ademhalingen door de neus. Probeer een aantal stappen te zetten terwijl je inademt, en hetzelfde te doen wanneer je uitademt. Op die manier heb je naargelang het tempo van de wandeling tussen de 300 en de 500 calorieën verbrand per uur!

Ook Interessant:  Buikspieroefeningen voor een platte buik

Het gras maaien

Een activiteit in de zomer, die wat extra calorieën verbranden is het gras maaien. Wanneer het een grasmachine is die je zelf moet vooruit duwen dan is je gemiddeld verbruik van 330 per uur. Natuurlijk heb je een gebied aan gras nodig die groot genoeg is om een uur lang te maaien. Maar je kan de activiteit zwaarder maken door snel, traag, snel, traag te maaien. Op die manier verbrand je hetzelfde aantal calorieën in 40 minuten of minder. En zal je ook meer vet verbranden doordat je de taak intensiever maakt. Indien je er niet genoeg kunt van krijgen kan je altijd de buurman vragen of je zijn of haar gras ook kan maaien.

Onkruid wieden en extra calorieën verbranden

Wanneer je de tuin mooier wilt maken door het onkruid te wieden zal je gemiddeld 300 calorieën verbranden per uur. Zorg ervoor dat je een goeie squat beweging maakt wanneer je naar beneden buigt. Dus door de knieën buigen en niet zoals de meeste mensen de rug naar voor buigen. Dat is zeer belastend voor de rug en zal je niks anders dan blessures opleveren. Wanneer je de activiteit wilt duurzamer maken kan je zware planten verpotten of verplaatsen. Het geheim zit hem in het activeren van alle spieren die je nodig hebt om de activiteit uit te voeren en daar ook op te concenteren.

De gevallen bladeren van het gras harken

Heb je bomen die vlakbij of in het gras staan? Dan kan je elke herfst met deze activiteit extra energie verbruiken. Het aantal calorieën dat je zal verbranden gedurende deze taak komt neer op ongeveer 300 per uur. En dat is gelijk aan een groot stuk pizza. Wil je nog meer calorieën verbranden tijdens het harken van de bladeren, dan kan je de voeten wijd openen zodat je in een V vorm staat. En dan door de knieën buigen wanneer je harkt. Je zal zien dat het de taak veel harder maakt. Probeer dit te doen wanneer niemand toekijkt want het zal er wel grappig uitzien. Daardoor zal je wel een stuk meer vet verbranden doordat je energieverbruik een stuk hoger zal liggen.

Ook Interessant:  Afvallen met deze 9 eenvoudige tips

De auto schoonmaken

Net wanneer de carwashes serieus in opkomst aan het komen zijn, kan je deze opkomende traditie doorbreken door zelf de auto te reinigen. Het wassen en drogen van de wagen zorgt voor het verbranden van 340 calorieën per uur. Dit is enkel voor het wassen en drogen van de wagen. Wanneer je daarna de wagen nog stofzuigt of mooi opblinkt dan kom je al gouw op het dubbele aan calorieën!

Dans de activiteiten door om extra calorieën te verbranden!

Het dessertje bij al deze activiteiten is dat je ze gewoon dansend kan doen! Dansend? Ja daarmee verbrand je nog eens een 250 extra calorieën per halfuur! Op deze manier zal je heel snel beginnen dat extra vet verbranden.



Sociale Media

Volg Ons Op:
Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 16, 2016 om 11:45 am
Laatste update: juli 17th, 2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

code