Afvallen met een Koolhydraatarm dieet en glutenvrij dieet

Koolhydraatarm


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Afvallen met een Koolhydraatarm dieet en glutenvrij dieet

De keuze van je voeding heeft veel te maken met hoeveel energie je hebt en hoe gemakkelijk het is voor jou persoonlijk om te kunnen afvallen. Populaire diëten zijn het glutenvrij en het koolhydratenarme dieet. Beide houden een drastische verandering in je dagelijks dieet in. Terwijl het knippen in voeding van je dagelijkse dieetpatroon kan helpen om minder calorieën te consumeren. Deze vormen van dieet zullen enkel en alleen helpen wanneer je een slimme beslissing maakt in je voedingskeuze.

Afvallen met een Koolhydraatarm dieet

Wanneer je wilt afvallen met een koolhydraatarm dieet dan betekent dit dat je alle koolhydraten zult gaan vermijden. Dus zal je alle voeding waarin koolhydraten zijn verwerkt niet meer eten. Alle voeding waar suiker in zit met andere woorden. Om al deze voeding te gaan vermijden zal dat niet zonder problemen verlopen. In bijna alle voedingsmiddelen zit namelijk suiker, dus koolhydraten. Brood, fruit, groenten, snoep en frisdrank, noem maar op.

Afvallen met een Glutenvrij dieet

Gluten is een eiwit gebruik om voeding dikker te maken. Een glutenvrij dieet betekent heel veel fruit en groenten eten. Granen zoals rijst, quinoa en boekweit alsook eiwitten afkomstig van vissen, kip of plantaardige eiwitten. Die zijn van groot belang als je wilt afvallen met het glutenvrij dieet. Sommige voedingsmiddelen mag je dan niet eten, zoals pasta, brood, hot dogs, soja saus enzovoort. Alle voeding die dus gluten bevatten.

Afvallen met een Koolhydraatarm dieet werkt

Een maaltijd met veel koolhydraten zorgt voor een enorme insuline productie. Terwijl het zorgt voor het afbreken van de suikers kan het ook bijdragen tot overgewicht. Meer insuline betekent meer honger en geeft het lichaam een signaal om vet op te slaan. Door koolhydraten te vermijden uit je dagelijks dieet zorg je ervoor dat de bloedsuiker spiegel gelijk blijft. Het houdt het hongergevoel tot een minimum en het verlaagt de nood van het lichaam om vet op te slaan. Maar uiteindelijk komt het bij elke vorm van dieet erop neer dat je minder calorieën inneemt dan je verbruikt. Dus kan je ook met een koolhydraatarm dieet falen bij het afvallen

Ook Interessant:  Buikspier Bijbel Programma

Glutenvrij dieet vermijdt koolhydraten

Wanneer je beslist om te gaan afvallen met een glutenvrij dieet, zou je wel eens kunnen dezelfde effecten hebben als afvallen met een koolhydraatarm dieet. Veel voeding die gluten bevatten zijn hoog aan koolhydraten, zoals brood en pasta, die zijn hoog aan koolhydraten. Door voeding met gluten te weren uit je dagelijks dieet, in de hoop om te kunnen afvallen zal je tegelijkertijd ook koolhydraten uit je dieet weren.

Door het kiezen van een glutenvrij dieet bij het afvallen zal je niet meteen alle koolhydraten uit je dagelijks dieet schrappen. Niet alle glutenvrije voeding is laag aan calorieën. Vele snoepjes en frisdranken zijn glutenvrij maar zitten boordevol suikers en dus calorieën. Dus hoe dan ook zal je moeten de voedingsmiddelen kiezen met de laagste calorieën en minder suikers indien je wilt afvallen.

Koolhydraatarm dieet en glutenvrij dieet kan leiden tot teveel eten

Mensen die willen afvallen met een koolhydraatarm dieet en glutenvrij dieet kunnen vaak het idee krijgen dat ze alles mogen eten wat geen koolhydraten of geen gluten bevat. Zonder te kijken naar de hoeveelheid en het aantal calorieën dat ze daadwerkelijk consumeren. Daardoor kan proberen afvallen met zo’n dieet nadelig zijn voor je gewenste resultaten. Het is aangeraden om kleinere porties te eten gedurende de hele dag. En te kijken naar voeding die een lage glycemische waarde heeft. Dat betekent dat ze geen snelle stijging in de bloedsuiker zullen veroorzaken. Deze voedingsmiddelen zijn onder andere walnoten, bruine rijst, quinoa, appel, zwarte bonen en broccoli.

Ook Interessant:  Afvallen met zonnebloempitten

Verder blijft het van groot belang bij het afvallen dat je ervoor zorgt dat er minder calorieën geconsumeerd worden dan dat er verbruikt worden. Zolang deze regel niet geldt zal afvallen niet lukken.

Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 18, 2016 om 8:34 pm
Laatste update: september 24th, 2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code