Meer spiermassa met de juiste vetten

meer spiermassa met de juiste vetten


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Meer spiermassa met de juiste vetten

Wanneer je meer spiermassa wilt krijgen kan je misschien rekening beginnen houden met het type vet dat je gebruikt in je dagelijks dieet. Recent onderzoek heeft namelijk aangetoond dat er wel degelijk een groot verband bestaat tussen het type vet dat je consumeert en de lichaamsmassa dat je daarna aankomt. Er werd aangetoond dat verzadigde vetzuren vooral lichaamsvet laten toenemen en dat onverzadigde vetzuren vooral spiermassa laten toenemen. Zelfs bij mensen die niet aan sport doen.

Onderzoek naar het verband tussen vetzuren en spiermassa

Een studie wees uit dat wanneer dieren worden gevoed met extra verzadigde vetzuren, ze daardoor meer lichaamsvet opbouwen. Worden ze echter gevoed met vele onverzadigde vetzuren dan wordt vooral vetvrije lichaamsmassa opgebouwd. Spiermassa dus.

Deze zelfde studie werd daarom ook uitgevoerd op mensen. Zo wilden de onderzoekers te weten komen of dat ook bij mensen zo het geval was. Dus werden een 20-tal proefpersonen gevoed met extra vetzuren en een andere 20-tal proefpersonen gevoed met onverzadigde vetzuren. De conclusie was dat ook bij mensen het aantal lichaamsvet toeneemt bij het eten van verzadigde vetzuren. En dat de spiermassa toeneemt bij het eten van onverzadigde vetzuren. Ook werd aangetoond dat met het eten van verzadigde vetzuren, vooral extra buikvet wordt opgeslagen.

Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 17, 2016 om 12:35 pm
Laatste update: juli 6th, 2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code