Plantaardige eiwitten

plantaardige eiwitten


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Plantaardige eiwitten

noten plantaardige eiwittenAlle vleesproducten bevatten veel proteïnes. Maar naast veel eiwit bevatten die producten ook heel wat vetten. Met name de verzadigde vetten. Vetten die je het best zoveel mogelijk bant uit je persoonlijk dieet. Daarom is het aangewezen om te proberen zoveel mogelijk over te schakelen op plantaardige eiwitten. Die plantaardige eiwitten bevatten naast duurzame koolhydraten ook meestal onverzadigd vet. Met veel Omega 3 vetten. Die ook nog eens heel goed zijn voor hart en bloedvaten.

Noten en zaden: bron van vegetarische eiwitten

pompoenpittenBevatten een hoog gehalte aan plantaardige eiwitten. Zijn zeer rijk aan onverzadigde vetten, zitten vol mineralen en vitamines. Met ook nog eens zeer duurzame koolhydraten. Goede voorbeelden zijn met name : Pindanoten, walnoten, sesamzaad, linzen. Ook bevatten noten en zaden veel vezels, die het hongergevoel onderdrukken. Let wel om niet volledig op een noten en zadenbron over te schakelen. Dat zou je vetgehalte gedurende de dag te hoog doen oplopen. Beperk dat best tot een 100 gr per dag.

Bonen

bonenDe meeste bonen bevatten heel wat plantaardige eiwitten. De spliterwt bijvoorbeeld bevat tot wel 25 gr eiwit per 100 gr. Met een 50 gr koolhydraten per 100 gr is dit een zeer goede voedingsbron om veel proteïnes en duurzame suikers binnen te krijgen in het lichaam. Je kan die mengen in een slaatje, je kan er soep van maken. Of je kan er een lekkere visfilet bij eten. Bonen bevatten heel weinig vetten. Je kan er dus heel veel van eten.

Rijst

De bruine rijstvariant bevat naast veel vegetarisch eiwit ook heel wat mineralen. Waaronder ijzer, fosfor en kalium. Naast plantaardige eiwitten en mineralen ook duurzame traagwerkende suikers. Die je lichaam gedurende de dag door blijven energie geven.

Ook Interessant:  Vitamine D Aanvullen met Voeding en Zon!

Plantaardige en dierlijke proteïnes

Vegetarische proteïnes zijn gezonder dan dierlijke proteïnes omdat ze minder verzadigde vetzuren bevatten maar onverzadigde vetzuren die een positieve invloed hebben op je hart en de bloedvaten. Ze bevatten niet alleen minder verzadigde vetzuren, ze zijn ook nog eens rijk aan complexe koolhydraten en vezels. Plantaardige eiwitten zijn dan ook groener voor je spijsvertering.

Vegetarische proteïnes zijn moeilijk te vinden. Je kan ze het best online bestellen. Vegetarische Proteïnes Kopen Bestel nu meteen en ontvang ze de volgende dag al!

Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 18, 2016 om 12:58 pm
Laatste update: september 19th, 2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code