Platte buik krijgen en jezelf beter voelen

platte buik krijgen


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Platte buik krijgen

Platte buik krijgen en jezelf beter voelen

platte buik krijgen voedingWanneer de zomer in aantocht is willen de mensen maar al te graag dat hun buikje terug mooi plat wordt.

Een ronde buik heeft niet alleen gevolgen voor je zelfvertrouwen, je voelt je er meestal ook niet goed bij. Wees gerust, meer dan 75% van de mensen hebben een rond buikje. Meestal zie je dat niet als men een trui of t-shirt draagt. Je kan er altijd iets aan doen om terug een platte buik te krijgen.

Een platte buik krijgen kan op 2 manieren. Je kan het via de voeding realiseren. Of je kan via training een platte buik krijgen met buikspieroefeningen. Je kan evengoed een combinatie van beide doen. Het voordeel van een platte buik krijgen door beweging en gezonde voeding is dat je niet alleen een plattere buik krijgt, maar dat je lichaam er ook gespierder zal gaan uitzien.

Wees gerust, vrouwen zullen er niet gaan uitzien als een Arnold Schwarzenegger. Wel zullen ze het sportieve lichaam krijgen waar ze al altijd van gedroomd hebben. Een fijn gevoel hebben en meer zelfvertrouwen hebben. De zomer zal niet meer een periode van stress en zoveel mogelijk de buik verbergen zijn, maar een periode om te stralen met je sportieve lichaam.


Download het gratis e-book De Buikspiercoach!

Platte buik krijgen door je voeding aan te passen

Heel wat mensen denken dat ze alles al geprobeerd hebben. Vaak is dat zo en hebben de mensen al heel wat geprobeerd om een platte buik te krijgen. Toch zijn er ergens fouten gebeurd, zodat je niet bent geslaagd in je doel om een platte buik te krijgen, of slechts gedeeltelijk erin bent geslaagd.

Dat heeft vooral te maken met een verkeerde voedingskeuze. Er worden teveel calorieën ingenomen in vergelijking met het verbruik ervan. Dat houdt de mogelijkheid om af te vallen tegen.

Ook Interessant:  Buikspieroefeningen voor een platte buik

voeding aanpassen

Dat is bij iedereen afhankelijk en sommige mensen gaan sneller calorieën verbruiken dan anderen. Dat heeft te maken met de snelheid van je metabolisme. Er zijn een aantal voedingsmiddelen die kunnen helpen om het metabolisme wat op te krikken zoals thee en koffie. Maar overdrijf daar zeker niet mee.

koffie sneller afvallenTeveel van deze cafeïnerijke dranken zorgen er net voor dat je meer water zal opslaan, waardoor het lijkt alsof je niet aan het afvallen bent. Een andere en misschien wel betere manier om je metabolisme te verhogen is door het sporten. Tijdens het sporten krijgt je metabolisme een enorme boost die blijft duren tot enkele uren na het sporten.

Wat je kan doen is een maaltijd vervangen door een proteïneshake. Het voordeel van de proteïneshakes zijn dat ze weinig calorieën bevatten. En toch de belangrijkste vitamines bevatten en nog belangrijker, de nodige eiwitten die nodig zijn voor de functie van elk orgaan van ons lichaam te helpen vervullen.

De proteïneshakes geven door hun hoge hoeveelheid eiwitten, een verzadigd gevoel en zorgen er op die manier voor dat je minder snel terug honger zal krijgen. Dus automatisch minder calorieën zal ingenomen hebben op het einde van de dag.

Minder snelle suikers

snelle suikers in voeding vermijdenHet eerste wat je moet doen is letten op je snelle suikers inname. En wat zijn snelle suikers? Snelle suikers zijn de suikers die aanwezig zijn in frisdrank zoals cola, in ijsjes, snoep enzovort. Wanneer je wilt terug een platte buik krijgen zijn dit de eerste zaken die je volledig dient te vermijden! Je kan natuurlijk eenmaal per week eens valsspelen en een cola drinken of een ijsje eten.

Ook Interessant:  BMI Berekenen en vergelijken met vetpercentage

Niet alleen zal dat je lichaam in de war sturen en het metabolisme op volle toeren blijven laten draaien, het zal je motivatie ook beter doen standhouden. Meteen alles wat je vroeger gewoon was bannen uit je dieet kan voor een schok zorgen dat je een enorme drang begint op te bouwen naar deze voedingsmiddelen en er na enkele toch de brui aan zal geven en terug gaat hervallen in oude gewoontes. Dat zien we vaak bij een dieet, mensen verliezen heel snel enkele kilo’s, maar komen dan heel snel terug aan.

Platte buik krijgen en je dieet veranderen

kipfilet tegen buikvetBij sommige mensen zal dat reeds voldoende zijn om terug een platte buik te krijgen. Frisdrank en snacks zoals snickers en koekjes compleet verbannen uit je dieet voor een aantal weken of maanden. Mocht dit nog steeds niet genoeg zijn dan ga je het dieet eens bekijken dat je momenteel volgt. Eet je veel koolhydraten tijdens je maaltijden? Bestaat de voeding teveel uit verzadigde ongezonde vetzuren? Hoe komt het dat ik geen platte buik kan krijgen?



Deel dit artikel met je vrienden:

Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Waarschijnlijk zal het dieet teveel gebaseerd zijn op hoge aantal koolhydraten en/of verzadigde vetzuren met een weinig aan groenten en mager vlees. Om een platte buik te krijgen dienen er dus minder koolhydraten en verzadigde vetzuren op het menu te staan. Aardappelen kunnen vervangen worden door volkoren, bruine rijst of volkoren pasta. Wit brood wordt vervangen door volkoren brood. Varkensvlees en/of rundsvlees wordt vervangen door kip, vis en kalkoen. En groenten worden in grotere mate erbij gevoegd. Door 30% koolhydraten, 40% mager vlees en 30% groenten te eten moet er al een verschil te merken zijn en moet de buik al platter worden. Zo niet ga je het aantal koolhydraten terug schroeven naar 25 a 20% van je dagelijkse intake aan calorieën.

Download het gratis e-book De Buikspiercoach!

Ook Interessant:  Dagelijkse activiteiten die je helpen extra calorieën verbranden

Platte buik krijgen door onverzadigde vetzuren

onverzadigde vetzurenVergeet niet om gezonde onverzadigde vetzuren in je dieet te voegen. Onverzadigde vetzuren zijn vooral te vinden in noten, zaden en vette vis. Ze zijn uitermate geschikt indien je wilt een platte buik krijgen omdat je door de onverzadigde vetzuren sneller vet zult verbranden. Je mag tot 70 gram vet per dag in je dieet voegen. Dat is goed voor 630 Kcal aan onverzadigde vetzuren.

Wanneer we uitgaan van een dieet met 1.800 Kcal per dag. Dan resteren er nog een kleine 1.200 Kcal die je dient op te vullen met eiwitten en koolhydraten en groenten.

Een platte buik krijgen is niet zo moeilijk als het lijkt. Een platte buik kijgen en buikvet verbranden komt erop neer dat je gewoon moet afvallen. Hoeveel je moet afvallen hangt natuurlijk af van hoe groot het overgewicht is dat je hebt. En ook waar je hoofdzakelijk vet opgeslagen hebt. Sommige mensen zijn over het ganse lichaam mager en hebben dan een klein buikje. Wanneer die een platte buik willen krijgen zal de buik logisch gezien de eerste plaats zijn waar ze vet zullen verbranden en een platte buik krijgen.

Een platte buik krijgen met oefeningen

Je kan naast je dieet ook buikspieroefeningen doen om een platte buik te krijgen. Je zal tijdens de oefeningen calorieën verbranden. Na de oefeningen zal je enkele uren lang extra calorieën verbranden doordat je metabolisme is verhoogd. Je zal grotere en sterkere buikspieren ontwikkelen. En je zal een platte buik krijgen.

platte buik met oefeningen

Buikvet verbranden met oefeningen gaat als volgt

Ook Interessant:  Buikvet verbranden met oefeningen

Een platte buik krijgen met oefeningen en niks veranderen aan je dieet zal in de meeste gevallen niet werken. Doordat je niet elke dag urenlang buikspieroefeningen gaat doen. Een gemiddeld verbruik per uur ligt op 600 Kcal. Stel dat je dagelijks een half uur de buikspieren traint dan verbrand je dagelijks 300 extra calorieën.

Wanneer je enkel 2 of 3 kg wilt afvallen zal je een platte buik krijgen met louter en alleen oefeningen. Wanneer je 5kg en meer wilt afvallen zal de voeding ook moeten worden bekeken en aangepast.

platte buikBelangrijk is ook dat je na het bewegen een gezonde maaltijd eet. Je wilt natuurlijk dat al die inspanning leidt tot resultaat. Dus dien je zeker een maaltijd klaar te maken die rijk is aan eiwitten, onverzadigde vetzuren en langzame koolhydraten. Een voorbeeld daarvan is een salade met bruine rijst en kip, bestrooid met sesamzaadjes. De kip staat in voor de eiwitten, de bruine rijst zorgt voor langzame koolhydraten, de salade voor de vitamines en de mineralen. De sesamzaadjes bieden de onverzadigde vetzuren en een ruime dosis vezels.

De buikspiercoach is een gratis e-book waar je buikvet kan verbranden met oefeningen. Je kan het boek gratis downloaden.


Download het gratis e-book De Buikspiercoach!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code