Slecht slapen door stress aanpakken!

slecht slapen door stress


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Slecht slapen door stress aanpakken!

stressSlecht slapen door stress is de meest voorkomende vorm van slapeloosheid. Dit dienen we heel snel aan te pakken. Onvoldoende slaap zal voor problemen zorgen die gaan van vermoeidheid tot overgewicht!

Om die reden is het van belang slecht slapen door stress aan te pakken. Dit kunnen we op verschillende manieren gaan doen. We kunnen enkele aanpassingen gaan doorvoeren aan onze levensstijl om op die manier makkelijker in slaap te kunnen raken.

We kunnen bepaalde kruiden gebruiken die de stress gaan verlagen en die ons een betere slaap zullen geven.

En we kunnen kiezen voor extra beweging om slecht slapen door stress te verhinderen.

Slecht slapen door stress – Mediteren

mediterenDit klinkt misschien nogal oosters. Zeker voor mensen die het niet gewoon zijn. Toch is het mediteren voor het slapengaan één van de beste manier om in slaap te raken en slecht slapen door stress aan te pakken.

We zullen door te mediteren ten eerste de stress gaan verlagen en op een tweede vlak gaan we de slaaphormonen in gang zetten.

Mediteren kunnen we doen door in meditatie houding te gaan zitten. We kunnen ook mediteren door op een stoel te zitten. Maar wanneer we gaan mediteren om slecht slapen door stress te behandelen dan doen we dit best wanneer we in ons bed liggen en dit volledig plat op het bed.

Ook Interessant:  Niet kunnen slapen? Hier is de oplossing!

We gaan daarbij ademen door onze neus en gaan de ademhaling volgen van het moment dat die binnenkomt in de neus tot die naar de buik gaat en dan weer volgen wanneer die naar boven komt om het lichaam terug te verlaten door de neus.

De reden waarom we op de ademhaling gaan letten is om de gedachten even te proberen te pauzeren.

Slecht slapen door stress gaat vaak gepaard met het blijven denken aan problemen of zorgen. Wanneer de gedachten dus even proberen proberen tot kalmte te brengen zal de kans verhogen dat we de slaap kunnen vatten.

Er wordt aangeraden om elke dag 20 minuten voor het slapengaan te mediteren. De beste resultaten worden bereikt na een 3 tal maanden.

Mediteren tegen slecht slapen door stress kan dus de eerste 3 maanden gecombineerd worden met kruiden die de stress gaan verlagen.

Slecht slapen door stress behandelen met kruiden

Slecht slapen door stress kunnen we makkelijk gaan behandelen met kruiden. Deze kruiden zullen ervoor zorgen dat bepaalde hormonen die van groot belang zijn om in slaap te raken, voldoende worden aangemaakt.

Ashwagandha

ashwagandha tegen stressAshwagandha wordt sinds jaar en dag in de ayurvedische indiase geneeskunde gebruikt om slaapproblemen en problemen gerelateerd aan stress te behandelen. Slecht slapen door stress zal dus heel makkelijk opgelost worden door het gebruik van ashwagandha.

Ashwagandha is een adaptogeen. Dit wil zeggen dat het zich zal aanpassen aan de noden van het lichaam. Het heeft zeer veel verschillende toepassingen gaande van stressproblemen, slaapproblemen, hormonale problemen en seksuele problemen.

Ook Interessant:  Niet kunnen slapen? Hier is de oplossing!


Deel dit artikel met je vrienden:

Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Ook zal ashwagandha de mentale scherpte verbeteren en de geest sterker maken door zijn licht verdovend effect. Onderzoek wees uit dat de werking van een supplement met ashwagandha te vergelijken is met de werking van het geneesmiddel lorazepam. Alleen betreft het hier een natuurlijk middel om slecht slapen door stress te behandelen.

Valeriaan

Valeriaan is een ontspannend middel en is zeer gekend om slecht slapen door stress te verhelpen. Het grote voordeel van valeriaan supplementen is dat het best kan gebruikt worden gedurende de dag, wanneer de stress te groot wordt. Je wordt er niet moe van maar toch bevordert het de slaap.

Het zal ook de spieren gaan ontspannen en is ook goed te gebruiken wanneer je last hebt van spierpijn of krampen door sport.

Slecht slapen door stress – Sport

Slecht slapen door stress kan heel goed worden behandeld door te gaan sporten. Vooral de langdurige sporten zoals lopen en fietsen. Waarbij lopen nog iets beter zal werken dan fietsen.

ontspannenEr zullen enorme hoeveelheden endorfines worden aangemaakt. Deze endorfines zorgen voor het blije gevoel dat de marathonlopers ervaren na en loopwedstrijd.

Deze hormonen zullen er ook voor zorgen dat stresshormonen worden verlaagd waardoor beter de slaap kan worden gevat.

Probeer om elke week 2 keer te lopen gedurende een uurtje. Dat hoeft niet snel te zijn. Joggen is ook al voldoende om extra endorfines aan te maken die de stress zullen verlagen.

Slecht slapen door stress – Een relaxerend bad nemen

Een goed relaxerend bad nemen kan wonderen doen. Zeker wanneer je in het bad rustgevende lavendelolie gaat gebruiken.

Ook Interessant:  Niet kunnen slapen? Hier is de oplossing!

Neem een heet bad, indien je dit niet kunt verdragen kan je het zo warm mogelijk houden. Dit zal ervoor zorgen dat het ontspannende effect nog meer gaat toenemen. Wanneer je net voor het slapengaan een bad neemt, is de kans groot dat je beter zal in slaap vallen.

Conclusie

Slecht slapen door stress kunnen we op veel verschillende manier gaan aanpakken. We kunnen kiezen om te mediteren voor het slapengaan, of we kunnen een rustgevend bad nemen met lavendelolie.

Ook kunnen we valeriaan gebruiken om onze spieren te ontspannen of we kunnen kiezen voor ashwagandha om de stress te verlagen.

Op die manier kunnen we slecht slapen door stress gaan aanpakken en genieten van een vlotte en gezonde nachtrust. Met een uitgeslapen gevoel in de morgen. Dit zal ook nog eens bijdragen aan minder stress en een betere levenservaring.

Redactie Redactie Gepubliceerd: juni 18, 2016 om 12:47 pm
Laatste update: september 19th, 2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code