Vetverbranding stimuleren met deze 9 voedingsmiddelen

vetverbranding stimuleren


Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Vetverbranding stimuleren met deze 9 voedingsmiddelen

Vetverbranding stimulerenJe metabolisme of je vetverbranding is gedeeltelijk genetisch bepaald. Maar je kan echter met de juiste voeding, op een natuurlijke wijze de snelheid verhogen en de vetverbranding stimuleren. Op die manier verbrand je meer calorieën. Zal je ook sneller gaan afvallen. Zeker wanneer je ook maar een klein tekort aan calorieën inneemt, in de hoop om te gaan afvallen. Is het heel belangrijk om te blijven de vetverbranding stimuleren.

Het lichaam kan ergens aanvoelen dat er minder calorieën binnenkomen en gaat trager zijn voeding gaan verwerken. Op die manier kunnen al je inspanningen die gedaan worden om te gaan afvallen in het niet vallen. Om die reden kan je gebruikmaken van voeding die de vetverbranding stimuleren.

Eiwit

eiwitten verbranden vetEiwit (het wit in een ei) bevat een hele ketting aan aminozuren, deze aminozuren geven de vetvebranding een duwtje in de rug. Eiwit bevat ook eiwitten (proteïnen) en vitamine D.

Een ander voordeel van eieren, maar dat is dan hoofdzakelijk het eigeel. Is dat eieren vitamine B12 bevat. De hoeveelheid vitamine B12 zal ook de vetverbranding stimuleren.

Proteïneshakes

proteine shakesDoor het gebruik van proteïneshakes worden tijdens het afvallen alle organen voldoende voorzien van de nodige aminozuren, die nodig zijn om het metabolisme op gang te houden. Zeker wanneer er een (klein) tekort aan calorieën binnenkomt, zal het metabolisme trager beginnen werken. De hoge hoeveelheid eiwitten in proteïneshakes zullen op die manier het metabolisme blijven op gang houden, en op die manier de vetverbranding stimuleren.

Mager vlees

Mager vlees bevat veel ijzer. Een tekort aan ijzer kan je vetverbranding vertragen in plaats van stimuleren. Eet elke dag enkele porties mager vlees met ijzer of volle granen (volkoren granen). De beste bronnen van mager vlees met veel ijzer zijn fazant, konijn, kip.

Ook Interessant:  Dagelijkse activiteiten die je helpen extra calorieën verbranden

Water

Ook al ben je slechts licht gedehydrateerd, de vetverbranding kan erdoor vertraagd worden. Drink veel koud water, koud water verplicht het lichaam om het water op te warmen, waardoor je meer calorieën verbrandt. Drink minimum 1.5 l water per dag. Wanneer je actief bezig bent gedurende de dag kan dat 2 l of meer bedragen. Om na te gaan of je genoeg water drinkt kan je kijken naar de urine. Wanneer de urine doorzichtig is, dan heb je genoeg water gedronken. Is de urine geel of donker, dan heb je te weinig water gedronken.

Chili pepers

pepers metabolisme versnellenChili pepers bevatten capsaïcine. Een chemische stof die de verbranding in een hogere versnelling duwt. Een soeplepel chilipeper in elke maaltijd is aangeraden om je vetverbranding te stimuleren. Chili pepers bevatten ook relatief veel vitamine C.

De reden waarom chili pepers de vetverbranding stimuleren is omdat ze het lichaam gaan opwarmen. Op die manier zal het lichaam hard moeten werken om de lichaamstemperatuur terug normaal te brengen en zal het automatisch ook de vetverbranding stimuleren.

Koffie

koffie versnelt de vetverbrandingEen studie gepubliceerd in “Physiology & Behavior” stelde dat de gemiddelde verbranding bij mensen die koffie met cafeïne drinken 16% hoger ligt dan bij de mensen die deca koffie drinken. Bij het drinken van koffie moet er wel rekening gehouden worden met de waterafdrijvende eigenschappen van koffie. Om de verbranding te blijven stimuleren drink je voor elk kop koffie zeker een glas water om dat te compenseren. Anders word je uitgedroogd.

Het is echter aangeraden om niet meer dan 4 kopjes koffie per dag te drinken en zeker niet meer na 18 uur ‘s avonds. Anders kan het moeilijk worden om de slaap te vatten. Teveel cafeïne heeft ook nadelen voor de bloeddruk. Het kan op termijn een hoge bloeddruk veroorzaken. Hou het dus bij een maximum van vier kopjes per dag.

Ook Interessant:  Hoe je als vrouw snel kunt afslanken in 8 stappen

Groene thee

Groene thee bevat een anti-oxidant EGCG. Dit anti-oxidant zou volgens onderzoek de vetverbranding stimuleren. Ook hier geldt dezelfde regel als bij koffie. Het is aangeraden om niet te gaan overdrijven met de hoeveelheid groene thee om te gaan de vetverbranding stimuleren. Teveel cafeïne kan hartproblemen veroorzaken.

Melk

Studies hebben aangetoond dat calcium in melk de vetverbranding stimuleren. Een goed ontbijt kan om die reden een glas melk bevatten, met een gebakken ei waarin je een beetje chilipeper verwerkt. Daarbij eet je dan een kommetje met volle granen. Je kan er dan eventueel een kop koffie bij drinken of een proteïneshake.

melk vet verbranden

Volle granen (volkoren)

Volkoren granen hebben de eigenschap dat ze de vetverbranding stimuleren. Doordat het meer energie kost om ze te verteren, het hoge aantal vezels zorgt ervoor dat meer calorieën moeten verbrand worden.



Deel dit artikel met je vrienden:

Sociale Media

Volg Ons Ook Op:

Linzen

Ongeveer 25% van de mensen hebben een tekort aan ijzer. Tekort aan ijzer is slecht nieuws voor je buikomtrek. Je lichaam kan niet efficiënt werken om calorieën te verbranden, door het tekort aan ijzer. Eén kopje linzen bevat 35% van je dagelijkse hoeveelheid ijzer. Linzen in je dieet voegen zal je ijzer inname verhogen en de vetverbranding stimuleren.

linzen

Andere hulpmiddelen die de vetverbranding stimuleren

Door meer te gaan bewegen gaat men ook de vetverbranding stimuleren. Je kan bijvoorbeeld elke dag enkele minuten wandelen. Of twee keer per week gaan joggen of lopen. Je kan ook op een dansende manier schoonmaken en op die manier de vetverbranding stimuleren.

Ook Interessant:  Supersnel buikvet verliezen

Het voordeel van sporten en extra bewegen is dat je de vetverbranding zal blijven stimuleren tot vaak 24 uur na de activiteit.

Door de verwarming iets lager te zetten zal men de vetverbranding stimuleren. Dit komt doordat het lichaam harder zal moeten werken om de gewenste temperatuur te bereiken. Je kan ook bijvoorbeeld lichtere kleding gaan dragen. Dan moet je wel natuurlijk tegen de kou kunnen. En dat is in de winter of wanneer het barkoud is wel afgeraden.


Download het gratis e-book De Buikspiercoach!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code